Clubkaart

02-09-2018

Informatie over de Clubkaart

Sinds kort heeft onze vereniging een nieuw kassasysteem in het clubhuis. Deze is geleverd door Twelve. Het is een simpel en gebruiksvriendelijk systeem. De ervaring tot nu toe met het systeem is positief. 
Met de introductie van het nieuwe kassa systeem introduceren wij ook de AWC Clubkaart (tevens lidmaatschapskaart). Met deze pas kun je vanaf nu nog makkelijker afrekenen aan de bar. 
De AWC Clubkaart heeft enkele belangrijke voordelen: 
je hoeft geen geld meer mee te nemen naar de club, 
je krijgt 5 % korting op iedere transactie en 
je hebt overzicht en controle over je baruitgaven (of die van je kind). 
                                                                                                          
Afrekenen aan de bar kan op 4 manieren:
-    Met je gewone PIN-pas
-    Met de Clubkaart (met voldoende saldo). 
-    Met mobiel betalen in de KNIP app
-    In de kantine met contanten
                                                                                                   
Het ‘opladen’ van de Clubkaart kan:
-   Thuis met iDEAL via www.mijnkniponline.nl (zie verderop in deze mail)                                                                                                              -   In de kantine met je eigen bank PIN-pas
-   Via de KNIP app, door je pas en rekening te koppelen aan de app.
                     
Hieronder vind je antwoord op enkele vragen rondom de Clubkaart.                                             

Hoe werkt betalen met de Clubkaart?
Voor de administratieve afhandeling heeft AWC een overeenkomst gesloten met Twelve. Zij zijn leverancier van ons nieuwe kassasysteem in de kantine en beheren de betaal-functie van de Clubkaart. Met deze persoonlijke clubkaart kun je bij AWC aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt. Bij een Clubkaartbetaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de Clubkaart op de kaartlezer gelegd, dat is alles.Hoe activeer ik mijn Clubkaart?
Voor je met de Clubkaart kan betalen, dien je de Clubkaart te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je Clubkaart is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat. Hoe kan ik saldo laden op mijn Clubkaart?
Dat kan aan de bar in de kantine of via internet (iDEAL). In het eerste geval betaal je met je PIN-pas en wordt het bedrag direct op je Clubkaart gezet. Om je Clubkaart via internet op te laden ga je naar www.mijnkniponline.nl. en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig. Met iDEAL moet het op te waarderen bedrag minimaal 10 euro en maximaal 200 euro zijn.
Hoe zit het met de AWC Clubkaart voor minderjarige leden?
Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de Clubkaart voor hun kind te voeren. Hiermee kun je de uitgaven limiteren.

Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een Clubcard aanvragen?
ja, dat kan d.m.v. een verzoek per e-mail naar clubkaart@awcwijchen.nl. De aanvraag zal vervolgens door s.v. AWC worden beoordeeld.   

Is er een AWC Clubkaart mogelijk voor teams?
Ja. Het is mogelijk een Team-Clubkaart aan te vragen. Per team kan er een kaart worden aangevraagd, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. De kosten van een Team-Clubkaart bedragen € 5,- (borg). Voor aanvragen kiest u “Aanvragen Clubkaart” op www.awcwijchen.nl

Kan ik met mijn Clubkaart ook ergens anders betalen?
Nee, met het tegoed op je Clubkaart kan alleen bij AWC worden afgerekend.Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Saldo wat op de Clubkaart staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap. Stuur een e-mail naar clubkaart@awcwijchen.nl met al je gegevens, pasnummer en banknummer. Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op het LCD-scherm / klantendisplay aan de klantkant getoond. Een andere mogelijkheid is inloggen op www.mijnkniponline.nl. Deze site is te bereiken via elke mobiele telefoon, tablet of computer. Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL. Bovendien is het mogelijk om: - Rekeningen te koppelen, d.w.z. dat b.v. alle gezinsleden vanuit dezelfde rekening betalen; - Log-ins koppelen, de rekeningen blijven apart maar de bestedingen kunnen wel worden ingezien vanuit 1 log-in (misschien handig als je wilt weten wat je kinderen zoal aan de bar kopen). Als je een of beide opties wilt activeren, graag een mail met wens en de betreffende pasnummers naar: clubkaart@awcwijchen.nl. Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking?
Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de penningmeester. Stuur een e-mail met je gegevens en je vraag naar: penningmeester@awcwijchen.nl.Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kun je onder de menuoptie ‘Instellingen’ en ‘Mijn gegevens’ je gegevens wijzigen. Ik heb geen e-mail met inlognaam ontvangen, wat moet ik doen?
Per e-mail ontvangt u de benodigde inloggegevens. Indien u geen gegevens heeft ontvangen, of uw e-mailadres niet bekend is bij de club, stuur dan een e-mail naar clubkaart@awcwijchen.nl.


Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer je Clubkaart zo snel mogelijk. Na inloggen op www.mijnkniponline.nl. kan je onder de menuoptie ‘Blokkeren’ meteen de desbetreffende clubkaart blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je Clubkaart.Wat moet ik doen indien mijn Clubkaart niet werkt?
In dat geval stuur je een email naar clubkaart@awcwijchen.nl.Hoe kom ik aan een nieuwe Clubkaart?
Een nieuw pas kan aangevraagd worden bij clubkaart@awcwijchen.nl. Een nieuwe pas kost € 5,00. De nieuwe pas zal automatisch worden geactiveerd.